(Más)félmillió lépés egy fenntarthatóbb jövőért

Zöldlábnyom

Zöldlábnyom

Hamis pesto- sóskából

2019. április 16. - zöldülő

Szereted a sóskát? Vagy undorral gondolsz rá és felsejlik a gyerekként utált főzelék rémképe? Mindkét esetben érdemes kipróbálni a következő receptet, teljesen más megvilágításba kerül ez a finom és egészséges levélzöldség.

Az egyik legismertebb gasztro-oldalon találkoztam az eredeti recepttel, ez adta az inspirációt, na meg a kertben nőtt, begyűjtésre váró sóska.

20190416_132753_2.jpg

Hozzávalók:

- friss sóska (kb. 15 dkg)
- 3-4 gerezd fokhagyma (nagyságtól függ, én közepeseket használtam)
- dió (kb 10 dkg, darált, natúr)
- olívaolaj (kb 1 dl)
- só, bors ízlés szerint

Elsőként leszedtem a sóskaleveleket, majd megszabadítottam őket a száruktól. Mosás és szikkasztás után egy jó nagy marékkal beletettem a késes robotgépbe. Hozzáadtam a többi hozzávalót, ami szintén saját termés: fokhagymát és diót. Felöntöttem kb egy deci olívaolajjal, sóztam és borsoztam, majd elindítottam a gépet.

20190416_123246_2.jpg

Akkor van kész, ha már hasonlít a valódi pestóra, azaz kellemesen apróra és krémesre darálta-keverte az alapanyagokat. 

Parmezán nem került bele, és a hozzávalókat is csak "szemre" és ízlés szerint adtam hozzá. A fokhagyma helyett nagyon finom medvehagymával is. A dió  nekem a fagyasztóban natúr, darált formában van eltéve (hogy ne avasodjon), de egész dióval is készíthetjük (kicsivel hosszabb az elkészítési idő).

És végre jöhet a teszt! Kenyérre kenve kóstoltam meg: nagyon finom.

20190416_132530_2.jpg

A maradékot eltettem a hűtőbe egy jól zárható dobozban, később fogom felhasználni- ha addig el nem fogy (szerencsére folyamatosan nő sóska a kertben). Tésztára téve és és házi tortillába szánom, azt hiszem, nagy kedvenc lesz.

A sóska nem csak főzeléknek finom- pestónak is.

 

 

süti beállítások módosítása