(Más)félmillió lépés egy fenntarthatóbb jövőért

Zöldlábnyom

Zöldlábnyom

Játékok újrahasznosított anyagból- tekebábuk

2019. március 28. - zöldülő

A jó idő megérkeztével egyre többet játszunk a szabadban, amihez alumínium dobozokból késztettem játékot: tekebábukat.

A bábukhoz kerestem  7 db egyforma alumíniumdobozt (ez esetben sörös dobozok, félliteresek). Kimostam és kiszárítottam őket, majd megtöltöttem homokkal és kisebb kavicsokkal. A homok megadja a bábuk súlyát, így nem dőlnek olyan könnyen. A mennyiséget úgy határoztam meg, hogy a labdával végeztem egy "próbadöntést".
A nyitófüleket eltávolítottam, ezeket szekrény-rendszerezéshez fogom használni (ötlet innen is, már jó ideje használom és bevált-gyerekruhákkal még inkább, mivel kisebbek).
A dobozok nyílását leragasztottam széles ragasztószalaggal, ezután lefestettem- a festék megerősíti a ragasztást. Zománcfestéket használtam, ennek jó a fedőképessége és fémre is lehet festeni vele (de más festék is jó lehet, mással még nem próbálkoztam). Kétszerre festettem a dobozokat, először a tetőt és az oldalát, majd egy nap száradás után az alját is. Egy további napot száradtak, ez után lehet játszani velük. 
Tovább díszíthetjük őket mintákkal, esetleg számokkal és akkor pontokra is játszhatunk. Használhatók célbadobáshoz is, ha egymás tetejére állítjuk.

Indulhat a játék!

 

süti beállítások módosítása