(Más)félmillió lépés egy fenntarthatóbb jövőért

Zöldlábnyom

Zöldlábnyom

Papír-újrahasznosítás: a pizzásdoboz újjászületése

2019. április 03. - zöldülő

Nálad is gyakran annyi minden gyűlik össze, hogy bármennyi dobozt/irattartót/tárolót meg tudnál tölteni? Mindig akad néhány dolog/fontos papír aminek helyet keresel? Ha igen, mutatok egy egyszerű de nagyszerű tároló-megoldást- újrahasznosított anyagból. 

Nagyon szeretjük az elviteles pizzát- sajnos. (A közeljövőben szeretném elkerülni a rendelt pizzát, méghozzá saját készítésűvel kiváltani. Sütöttem már pizzát itthon és sikere volt, de időnként így is elcsábulunk...) Ennek eredményeként gyakran fellelhető itthon a szelektált papírok között a pizzásdoboz.
Szóval a pizzásdobozokat átnéztem, és ami (leginkább) tiszta volt, abból irattartó papucsot készítettem:

20190401_120156.jpg

Az elkészítés egyszerű: pizzásdoboz, ragasztó, vonalzó, ceruza és egy sniccer vagy olló kell hozzá.

A dobozokat elsőként kihajtogatjuk, és felrajzoljuk a szabásmintát. Én úgy készítettem, hogy az alapja 15 cm széles legyen, az oldalait pedig a doboz szélessége adja meg (normál 32 cm-es pizza doboza). Ha keskenyebbre vesszük az alját (a tartó szélességét), magasabbak-szélesebbek lesznek az oldalai. A függőleges hátfal hajtása a doboz eredeti hajtásvonala mentén lesz. Ha akarjuk, a tároló tetejét "lecsaphatjuk", lekerekíthetjük, én ebben az esetben nem tettem.

A felrajzolt szabásminta (a folytonos vonal vágást, a szaggatott hajtást jelent, a satírozás levágandó részt jelöl): 

20190401_111353_2.jpg

A felrajzolt minta mentén kiszabjuk (sniccerrel szebbek lesznek a vágások), ahol hajtás van, bekarcoljuk a dobozt (pl toll hegyével):

20190401_113252_2.jpg

Összeállítjuk a tartót és ragasztjuk. Én papírragasztót használtam, és megerősítettem papírszalaggal is:

20190401_114148.jpg

A külsejét csomagolópapírral, öntapadós tapétával, vagy akár újságpapírral is bevonhatjuk (mindhárom megoldás jól működik). Én most Minnie egeres csomagolót használtam, mert a kislányomnak készítettem a tárolót.

El is készült a tároló, beleköltöztek a rajzlapok és egyéb rajzolós kellékek. 

20190401_172240_2.jpg

Egyszerű és nagyszerű, ugye?

süti beállítások módosítása