(Más)félmillió lépés egy fenntarthatóbb jövőért

Zöldlábnyom

Zöldlábnyom

ReFarmer, RePóló és társaik

2019. március 21. - zöldülő

Ezt a posztot a ruhásszekrény tartalmának pakolása-szelektálása inspirálta, na meg a hordásra már alkalmatlan, leselejtezett ruhák...

A pakolás során elsőként kezembe került néhány régi, kiszelektált farmer (hátha jó lesz valamire, ne dobjuk ki elven maradtak), illetve egyéb ruhadarabok.

Próbálkoztam már varrással, így jött az ötlet, hogy készítsek néhány hasznos kiegészítőt a kidobásra ítélt darabokból.

Elsőként egy régi, ülepénél kikopott kordnadrágból kerékpárülés-huzatot varrtam (eredeti ötlet innen). Bélése vékony szivacs (ez is maradék). Sablon (a bringa ülésének rajza) alapján kiszabtam az ülőrészt, valamint egy hosszabb téglalap hozzáerősítésével oldottam meg a rögzítést, amibe bújtatót varrtam (szintén maradék, gumis összehúzózsinórral lehet rögzíteni).

Farmerruhából kötény készült, hozzá tartozó edényfogó kesztyűvel, amit maradék vatelinnel béleltem. A farmernadrágok szatyorként (jó erős, dupla varrásokkal) születtek újjá, néhányuk zsebéből és szárából felköthető tároló lett. Egy másik nadrág száraiból tornazsákot varrtam, most még a kislányom "elmenős csomagja" (váltás ruha, popsitörlő, pelus...) talált helyet benne.

Régi törölközőből takarító-rongyot készítettem: négyzetekre szabtam, majd a széleit beszegtem.

A gyerekem kinőtt, foltos ruháiból díszpárna lett: az egyik, karján foltos pulóvert (ami a rajta lévő cica miatt kedvenc volt) négyzet alakúra szabtam (ujjak és gallér levágása), majd a visszájáról összevarrtam. Kifordítva megtöltöttem darabokra tépkedett szivaccsal (ez is újrahasznosított anyag: egy régi, vízhatlan pelenkázólap töltete volt, aminek a huzata szétszakadt) és összevarrtam. A másik ruhadarab egy nyakán foltos body volt, Mickey egeres mintával.  Szintén kiszabtam (itt az alsó patentos részt is levágtam), az előbbihez hasonlóan megvarrtam és szivaccsal töltöttem. Mindkettőnek nagy sikere volt, a játszósarok kedvelt darabjai. 

Gyerekjáték tárolásra hasznosítottam újra egy kinyúlt pólómat: az ujjait és nyakát levágtam, visszájáról összeöltöttem, az így keletkezett zsák tetejére bújtatót varrtam (ide került az összehúzó zsinór). Jelenleg az építőkockák laknak benne.

Még sok ötletem van, milyen használati tárgyat készítsek újrahasznosított ruhaanyagból, már csak a megfelelő alapanyagot (pólót, nadrágot, egyebet) kell felkutatnom hozzá. Szerencsére akad még pakolásra váró ruhásszekrény...

 

süti beállítások módosítása