(Más)félmillió lépés egy fenntarthatóbb jövőért

Zöldlábnyom

Zöldlábnyom

Ételmentő- cukkinis tészta baconnel

2019. április 13. - zöldülő

Ember tervez... ebben az esetben én, méghozzá heti menüt. De mi van, ha nem fogy el minden úgy, ahogy terveztük? Alakítsuk át valami mássá!

20190411_095047_2.jpg

A heti menüben egy nap grízes tészta szerepelt. Igen ám, de nem fogyott el a tészta (még jó, hogy egy részét gríz nélkül, "csupaszon" hagytam), mi legyen vele? Nézzünk szét a hűtőben, gondoltam.

Mit is találtam? Némi bacont (5 szelet, kimaradt a hétvégi ételből), 5 kis paradicsomot, ami kissé megpuhult, nem szívesen ettük már meg és egy kisebb cukkinit, ami várta, hogy sorra kerüljön. Na meg a tészta, ami jelen esetben szélesmetélt volt. Olívaolaj, fűszer mindig van itthon, így belevágtam az "újrahasznosításba".

Először is a bacont kockákra vágtam, olívaolajon kissé megsütöttem, hogy kiengedje a zsírját. A cukkinit negyedbe, majd a negyedeket szeletekre vágtam, és a kisült baconre halmoztam, hagytam párolódni. Fűszer gyanánt sót és borsot kapott, na meg egy kis olaszos fűszerkeveréket (ha kevés levet ereszt, öntsünk hozzá kb 1 dl vizet).

20190411_101004_2.jpg

Miután a cukkini szépen megpárolódott, az utolsó 5 percre hozzátettem a cikkekre vágott paradicsomot. Én nem húztam le a paradicsom héját, de ha valaki nem szereti az ételben, hámozza meg elkészítés előtt (forró vízbe mártva és lehűtve könnyen lejön a héj). A paradicsommal együtt még egy kicsit pároltam-pirítottam, hogy levet eresszen. El is készült.

20190411_125105_2.jpg

Az étel elkészítése körülbelül 20 percet vesz igénybe, ha hámozzuk a paradicsomot, ez 10 perccel több lehet. 2 főnek biztosan elég, persze ezt a cukkini mérete és a tészta mennyisége is befolyásolja- na meg az ember étvágya persze. Ha nincs bacon, anélkül is elkészíthető (általában én is anélkül szoktam), de akkor erősebben fűszerezzük, és máris tökéletes húsmentes fogást kapunk.

Amikor már a friss cukkini és paradicsom terem majd a kertben, azzal még finomabb lesz. Hmmm....

(Képek: saját fotók)

süti beállítások módosítása