(Más)félmillió lépés egy fenntarthatóbb jövőért

Zöldlábnyom

Zöldlábnyom

Korilla avagy lugaspaprika- zöld és finom

2019. április 15. - zöldülő

Inka uborka- elsőként ezen a néven találkoztam vele. Valóban, leginkább az uborka és a paprika jól sikerült házasságának tűnik... és nagyon finom!

korilla01_2.jpg

Dél-Amerikából származik a növény, a tökfélék családjába tartozik. Úgy viselkedik, mint az uborka, azaz kúszónövény, küllemre a termés paprikára hasonlít- és ízre is.

Néhány éve sikerült magokhoz jutni, akkor egy növényt neveltem belőle (ennyi kelt ki, 3 db magból), de a mag kinyerése nem sikerült (nem hagytam elég ideig érni a termést valószínűleg...). Idén szereztem újra magot, és nekifutok a termesztésnek. Így néznek ki a korilla magjai:

20190415_125145_2.jpg

Először is a magocskát tejfölös pohárba ültetem, majd mehet az ablakba (vagy meleg napos helyre) a többi palántához. Ha kikel a palánta, a májusi fagyok elmúltával az uborkaháló mellé fogom telepíteni (akár 5 m-re is kúszik, kell a támaszték). Szabadföldi vetéssel is megpróbálkozom majd, az uborkával egy időben (májusban) vetem a magot (első alkalommal is így ültettem- sikerrel).

20190415_125439_2.jpg

Szép nagyok már a paprikapalánták az ablakban, melléjük került a korilla növekedni:

20190415_125534_2.jpg

Nagyon vízigényes, szereti a napfényes, de nem forró helyet a kertben- akárcsak az uborka, így érdemes egy helyre telepíteni őket, jól meglesznek egymás mellett. 

Ha jól érzi magát a növényünk, szép halványzöld, hosszúkás, paprikaformájú terméseket nevel, elég sokat. A termés folyamatos, így mindig szedhetünk frisset. Azokat szüreteljük, amik elérik a 3 cm-es hosszúságot: ekkor zsengék és finomak. 

Mit készítek belőle? Grillezem olívaolajon. Isteni! Sóval megszórva engem leginkább a pimientos de Padrón-ra emlékeztet. Nagyon finom még sajttal töltve és grillezve, nekem megunhatatlan. Ajánlják még savanyítva és más zöldségekkel együtt grillezve, a nagyobbakat töltve. Bevallom, ezeket még nem próbáltam, mert leragadtam a grillezett változatnál...

Alig várom már, hogy teremjen. Finom lesz!

(1. kép innen, többi kép saját fotó)

süti beállítások módosítása